درخواست صدور سند مالکیت برای ملک

درخواست صدور سند مالکیت برای ملک در اداره ثبت اسناد داده می شود و این اداره برای

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اینکه بتواند سند تک برگ را برای ملک صادر نماید مدارکی را درخواست خواهد کرد که یکی

از این مدارک که اطلاعات فنی و مکانی ملک را معلوم میکند نقشه یو تی ام می باشد آن

نقشه حتما باید توسط فردی متخصص که مهر و امضا معتبری دارد تهیه گردد و فردی مانند

کارشناس رسمی دادگستری می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

درخواست صدور سند مالکیت برای ملک

اسناد قدیمی معایبی دارند که همین معایت باعث به وجود آمدن مسائل شده است به

همین دلیل اسناد تک بگ به وجود آمدند و امروزه برای املاک این سند صادر می شود.

در صورتی که افراد قصد تعویض سند قدیمی ملک خود را به سند تک برگ داشته باشند

مدارکی در خواست می شود که شامل مدارک حقوقی و مدارک فنی می باشد در واقع

برای مشخص شدن اطلاعات فنی می بایست نقشه یو تی ام تهیه گردد برای تهیه این

نقشه حتما باید به فردی متخصص مانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود و

این متخصص برای تهیه این نقشه از روش ها و تجهیزات مخصوصی بهره میگیرد.

وی با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه و یا دوربین توتال استیشن برداشت

خود را از عرصه انجام می دهد و سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام میگیرد و نقشه

چاپ و مهر و امضا خواهد شد. لازم به ذکر است که در برخی مواقع حدود اربعه ملک

معلوم نمیباشد و در نتیجه ابتدا باید حدود اربعه ملک معلوم گردد و سپس نقشه یو

تی ام تهیه گردد.

با ارائه نقشه یو تی ام و دیگر مدارک سند تک برگ را اداره ثبت اسناد صادر خواهد

کرد و سند جایگزین سند قدیمی می شود.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

اخذ سند تک برگ

درخواست صدور سند مالکیت برای ملک

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما