قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری

قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری

تفسیر عکس هوای کاربرد های بسیاری دارد. از جمله کاربرد های تفسیر عکس هوایی حل اختلافات ملکی می باشد. پس در صورتی که با حدود خود با همسایگان اراضی به مشکل خوردید یا اینکه قصد اخذ سند تک برگ برای اراضی به منظور تثبیت مالکیت زمین هایتان دارید یا در صورتی که با دولت اختلاف بر سر اراضی دارید و دولت اراضی شما را ملی محسوب کرده است. در همه این موارد می توانید از تفسیر عکس های هوایی و ماهواره ای استفاده نمایید.

تفسیر عکس های ماهواری ای و هوایی باید توسط فرد متخصص و با تجربه ای انجام شود. مخصوصا تجربه مفسر بسیار امری مهم و ضروری است. پس بهتر است برای انجام این کار به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کنید زیرا این فرد صلاحیت لازم برای انجام این کار دارد.

برای تفسیر عکس های هوایی و ماهواره ای می توانید به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کنید. این متخصص ابتدا به سازمان نقشه برداری مراجعه خواهد کرد و عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری بر طبق تعرفه ای مشخص می شود.

کارشناس برای این کار اول عکس های هوایی را تهیه و سپس شروع به تفسیر عکس ها خواهد کرد تا اطلاعات مورد نیاز را استخراج کند. در آخر گزارش کارشناسی از تفسیر عکس ها هوایی تهیه خواهد کرد و آن را مهر و امضا می کند که با این کار اعتبار به این گزارش می دهد و این گزارش مرجع تصمیم گیری درباره اراضی خواهد بود.

تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی از 150 سال قبل تا به امروزه کاربرد داشته است. از جمله مزایای تفسیر عکس هوایی کم کردن هزینه، بالا بودن سرعت، بهینه سازی وقت، حل اختلافات ملکی و .. می باشد.

از جمله کاربرد های تفسیر عکس هوایی حل اختلافات ملکی ، تهیه تامین دلیل، کاربرد نظامی، کاربرد در محیط زیست و … می باشد. تفسیر عکس هوایی به تشخیص و شناسایی عوارض، استخراج اطلاعات، تعیین حدود بر روی عکس هوایی می باشد. کارشناس به جهت انجام تفسیر عکس هوایی اندازه گیری ویژگی های هندسی را انجام خواهد داد و با دقت بالا تفسیر عکس هوایی را انجام خواهد داد.

در تفسیر عکس هوایی به مقیاس عکس هوایی، سال عکس هوایی، زمان عکس هوایی توجه می شود. در نتیجه از معیار های مختلفی استفاده می شود و بررسی عکس هوایی انجام می شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. و در نتیجه بیشترین اطلاعات از عکس هوایی استخراج می شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند تفسیر عکس هوایی را با دقت بالا انجام دهد و بیشترین اطلاعات را از عکس هوایی استخراج نماید. قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری مشخص می باشد و با مراجعه به این سازمان قابل تهیه می باشد.

تفسیر عکس هوایی را به چه کسی بسپاریم؟

تفسیر عکس هوایی کاربرد های زیادی در امور مختلف ملکی دارد. امروزه افراد زیادی مدعی می باشند که می توانند تفسیر عکس هوایی را انجام دهند. اما این افراد نمی توانند تفسیر عکس هوایی را به صورت اصولی انجام دهند. نتیجه تفسیر عکس هوایی تهیه شده توسط این افراد معتبر نمی باشد.

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان فرد متخصصی است که می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد. تفسیر عکس هوایی توسط این متخصص با استریوسکوپ انجام می شود. و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. و در نتیجه مدارکی را تهیه نماید و به عنوان تامین دلیل ارائه دهد. در واقع گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه شده توسط این متخصص معتبر است.

قیمت عکس هوایی سازمان نقشه برداری

انجام تفسیر عکس هوایی با ملی اعلام شدن اراضی

به طور کلی ممکن است دولت اراضی که متعلق به اشخاص بوده است و چندین سال رها شده اند را ملی محسوب کند. در واقع دولت سعی دارد که تمامی اراضی ملی را از متجاوزین پس بگیرد. و در این بین اراضی رها شده که به نظر دست خورده می آیند ملی محسوب می شوند. مالکین این اراضی می توانند به این رای معترض باشند در نتیجه لازم است تامین دلیلی تهیه شود و به مراجع قضایی ارائه نمود. این تامین دلیل می بایست نشان دهنده سابقه احیا در اراضی باشد.

در واقع در اراضی ملی سابقه احیا وجود ندارد. برای اینکه سابقه و پیشینه اراضی بررسی شود تنها یک راه وجود دارد. و آن هم تفسیر عکس های هوایی است برای اینکه عکس های هوایی تفسیر شوند ابتدا باید عکس های هوایی تهیه شود. سپس تفسیر عکس های هوایی توسط یک فرد متخصص انجام شود. بنابراین می توان به یک کارشناس رسمی دادگستری که در این کار تخصص دارد مراجعه کرد وی با استفاده از روش های مخصوص و دقیقی عکس های هوایی را تفسیر خواهد کرد. برای تهیه عکس هوایی به سازمان نقشه برداری مراجعه می شود. در ادامه تفسیر عکس هوایی با استریوسکوپ انجام می شود.

سپس نتیجه آن به صورت یک گزارش کارشناسی قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. در نتیجه مالک می تواند اراضی خود را حفظ نماید.

انجام تفسیر عکس هوایی برای جانمایی ملک

ممکن است حدود و مرز های ملک بر روی زمین نا معلوم گردد. و همین امر باعث بروز اختلافاتی شود با بروز این اختلافات لازم است حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم شود. برای معلوم کردن این حدود انجام تفسیر عکس هوایی ضروری می باشد.

برای انجام تفسیر عکس هوایی برای جانمایی ملک لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند انجام تفسیر عکس هوایی را بر عهده بگیرد. این متخصص برای انجام تفسیر عکس هوایی ابتدا عکس هوایی را تهیه  خواهد کرد. در ادامه از استریوسکوپ استفاده می شود و با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. در نتیجه حدود و مرز های ملک معلوم می شود. باجانمایی عکس هوایی بر روی زمین این حدود معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه می شود. و به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی به مراجع قضایی ارائه می شود. با ارائه این مدارک به مراجع قضایی اختلافات به وجود آمده حل می شود.

انجام تفسیر عکس هوایی برای جانمایی ملک

انجام تفسیر عکس هوایی برای جانمایی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما