میخ کوبی در نقشه برداری

میخ کوبی در نقشه برداری

در صورتی که فردی دارای یک قطعه زمین باشند. و بخواهد برای ملک خود سند تک برگ اخذ نماید. در نتیجه لازم است ابتدا نقشه یو تی ام ملک تهیه شود و میخ کوبی انجام شود.  برای میخ کوبی در نقشه برداری و تثبیت چهارگوشه ملک روی زمین دو حالت وجود دارد. اول اینکه ممکن است مالک مختصات یو تی ام کنج ها را در اختیار داشته باشد. در نتیجه این اطلاعات در اختیار کارشناس قرار می گیرد و در کمترین زمان امکان تثبیت و میخ کوبی زمین وجود خواهد داشت. و در صورتی که این مختصات ها معلوم نباشد. در نتیجه لازم است توسط کارشناس استخراج گردد.

بنابراین می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی برای استخراج مختصات یو تی ام و تهیه نقشه یو تی ام از عرصه ملک مراجعه نمود. این کارشناس با بازدید از ملک در صورتی که حدود اربعه ملک مشخص باشد. با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری مانند جی پی اس دو فرکانسه چهار گوشه ملک را برداشت خواهد کرد. و سپس مخصات یو تی ام نقاط برداشت شده با میخکوبی روی زمین تثبیت می شود. سپس نقشه یو تی ام تهیه شده مهر و امضا می گردد و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد جهت اخذ سند تک برگ خواهد بود.

میخ کوبی زمین چیست؟

میخ کوبی زمین به جهت تثبیت چهار گوشه ملک بر روی زمین انجام می شود. انجام میخ کوبی ملک بدون مختصات یو تی ام کنج ها ممکن نمی باشد. ممکن است مختصات یو تی ام کنج های ملک معلوم باشد در نتیجه در کمترین زمان میخ کوبی ملک انجام می شود. اما در صورتی که این مختصات معلوم نباشد. و در نتیجه با روش هایی همچون جانمایی پلاک ثبتی اقداماتی برای مشخص نمودن حدود اربعه ملک و استخراج مختصات یو تی ام کنج ها انجام می شود. انجام میخ

کوبی زمین از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

چه مواقعی لازم است پیاده سازی کنج های ملک انجام شود؟

به طور کلی یکی از مواقعی که لازم است میخ کولی زمین انجام شود زمانی است که مرز های املاک مجاور به هم بریزد. در نتیجه همین امر سبب بروز اختلافاتی می شود و به جهت حل اختلافات حد و حدودی ملک لازم است حدود اربعه ملک بر روی زمین مشخص و تثبیت شود. همچنین به جهت اخذ سند تک برگ برای ملک لازم است ابتدا چهار گوشه ملک بر روی زمین تثبیت شود.

در نتیجه بر ای انجام پیاده سازی ملک لازم است به یک فرد متخصص و با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود تا در نتیجه کارشناس حدود و مرز های ملک را با توجه به نقشه ثبتی و نقشه هوایی به دست آورد و در نتیجه مختصات یو تی ام کنج ها را استخراج نماید و بر روی زمین پیاده سازی و میخ کوبی نماید.

چگونگی میخ کوبی زمین

بعد از پیاده سازی ملک در ادامه نوبت به میخ کوبی زمین فرا می رسد. در این مرحله مختصات کنج های ملک بر روی زمین جانمایی می شود. کارشناس قبل از پیاده کردن کنج های ملک بر روی زمین از گوگل ارث استفاده می کند تا در نتیجه به محدوده کلی ملک آشنا شود. کارشناس بعد از مشخص نمودن مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی های ملک در ادامه میخ کوبی زمین را انجام خواهد داد و در نتیجه تثبیت چهار گوشه ملک بر روی زمین انجام می شود.

میخ کوبی در نقشه برداری

میخ کوبی زمین از عهده چه کسی بر می آید؟

به طور کلی انجام میخ کوبی زمین امری حقوقی است. و توسط نقشه بردار آماتور قابل انجام نیست. کوچک ترین اشتباه در انجام میخ کوبی زمین باعث می شود. در آینده مالک دچار مشکلات حقوقی شود. در نتیجه میخ کوبی در نقشه برداری را می توان به کارشناس رسمی دادگستری سپرد.

انجام میخ کوبی زمین برای حل اختلافات

به طور کلی زمانی که مالکین اراضی مجاور هم بر سر حدود و مرز ها به اختلافاتی بر بخورند. در نتیجه لازم است محدوده پلاک ثبتی هر ملک بر روی زمین مشخص و میخ کوبی گردد. این مورد معمولا برای اراضی کشاورزی به وجود می آید. در واقع اراضی زراعی معمولا مساحت بالایی دارند. و مرز های مابین اراضی به طور مطمئن و دقیق معلوم نمی باشد.

در صورت بروز این اختلافات لازم است حدود ثبتی ملک معلوم شود. تا در نتیجه با مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می توان اقدام به میخ کوبی زمین نمود تا اختلافات حل شود.

در واقع این متخصص از آنجایی که مختصات یو تی ام کنج ها مشخص نمی باشد. اقدام به انجام جانمایی پلاک ثبتی خواهد کرد تا در نتیجه حدود ثبتی ملک معلوم شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی اسناد قدیمی ملک گرد آوری می شود. در ادامه بعد از بررسی اسناد قدیمی سپس نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. در نتیجه مختصات یو تی ام کنج ها بر روی زمین تثبیت می شود.

میخ کوبی کنج های ملک برای املاک گمشده

به طور کلی ممکن است ملک دارای سند باشد اما مالک به دلیل عدم مراجعه به ملک نتواند آدرس ملک را بیابد. که به این املاک گمشده می گویند. به جهت یافتن آدرس ملک و میخ کوبی گوشه های ملک لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. تا در نتیجه امکان تعارض به حدود اربعه ملک وجود نداشته باشد. در نتیجه به جهت یافتن آدرس ملک گمشده و میخ کوبی گوشه های ملک کارشناس ابتدا اقدام به جانمایی ملک خواهد کرد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک و نقشه ثبتی که کروکی قدیمی ملک است بررسی می شود.

در ادامه تبدیل نقشه ثبتی به نقشه یو تی ام انجام می شود. و مختصات کنج های ملک مشخص می شود با جانمایی این مختصات ها بر روی زمین چهار گوشه ملک بر روی زمین مشخص می شود. و در ادامه میخ کوبی کنج ها انجام می شود. همچنین امکان اخذ سند تک برگ برای ملک نیز وجود خواهد داشت.

میخ کوبی کنج های ملک برای املاک گمشده

میخ کوبی کنج های ملک برای املاک گمشده

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما