نقشه utm-تهیه نقشه یو تی ام-صدور سند

نقشه utm-تهیه نقشه یو تی ام-صدور سند

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه utm-تهیه نقشه یو تی ام-صدور سند به این صورت می باشد. که در نقشه های یو تی ام مختصات ملک به صورت مختصات جهانی ثبت میشود. به این معنا که وقتی نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. موقعیت دقیق ملک و حدود آن مشخص شده و این مختصات فقط برای این ملک می باشد. و در جهان نمی توان هیچ ملکی را با این مختصات پیدا کرد.

نقشه utm-تهیه نقشه یو تی ام-صدور سند

نقشه یو تی ام به نقشه ای گفته می شود که موقعیت دقیق ملک ومساحت دقیق ملک در آن درج شده است. و این نقشه با تجهیزات بسیار دقیق نقشه برداری توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه می شود. و مهر و امضای آن ها به نقشه یو تی ام اعتبار می دهد. مورد تایید سازمان ها و ادارات مختلف می باشد. از جمله کاربرد های دیگر نقشه یو تی ام به این صورت میباشد. که وقتی مالکی موقعیت دقیق ملک خود را نمی داند. و فقط یک سند قدیمی از آن ملک را دارد و می خواهد موقعیت و حدود ملک مشخص شود. در این صورت مالک می تواند. به کارشناس مراجعه کند و کارشناس با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت دقیق ملک را مشخص می کند.

کارشناس جهت تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از دوربین دو فرکانسه گوشه های ملک را برداشت می کند. پس از محاسبات مساحت و ابعاد ملک را با دقت بسیار بالا بدست می آورد. و در نتیجه ملک دارای مختصات یو تی ام می شود. و موقعیت و محل دقیق ملک تعیین میشود. کارشناس بعد از تهیه مختصات ملک،نقشه یو تی ام ملک را با نرم افزارهای مرتبط ترسیم می کند. در نهایت آن را چاپ کرده و برای اینکه نقشه دارای اعتبار شود آن را مهر و امضا می کند. و مالک با وجود این نقشه می تواند سند تک برگ از اداره ثبت دریافت کند.

نقشه utm-تهیه نقشه یو تی ام-صدور سند

نقشه utm-تهیه نقشه یو تی ام-صدور سند

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما