هزینه میخ کوبی زمین

هزینه میخ کوبی زمین

هزینه میخ کوبی زمین طبق تعرفه سازمان نقشه برداری تعیین می شود. و به عواملی مثل مساحت زمین بستگی دارد.در برخی موارد مثل انجام ساخت و ساز زمین و یا در بسیاری از اختلافات ملکی نیاز است موقعیت چهارگوشه زمین با دقت بالایی مشخص شود. برای تعیین حدود ملک و مشخص شدن موقعیت دقیق ملک نیاز است که ملک مورد نظر میخ  کوبی شود. و یا چهار گوشه آن با استفاده از روش های مختلف نقشه برداری مشخص گردد. نحوه میخ کوبی زمین به این صورت می باشد که بعد از پیاده سازی ملک نوبت به چهار میخ زدن ملک می‌رسد.

در این مرحله مختصاتی که به دست آمده است. را از مراحل جانمای داخل دوربین یا جی پی اس مولتی فرکانس تخلیه می‌کنیم.لازم به ذکر است که قبل از پیاده کردن چهار گوشه زمین یا ملک مختصات هایی که  به دست آمده است. را در نرم‌افزارهای همچون گوگل ارث مشخص کنید. تا دید کلی نسبت به منطقه داشته باشید. یعنی در حقیقت قبل از توجیه کردن. دوربین خودتان نسبت به منطقه و محدوده آشنایی کامل داشته باشید. در نهایت  به محل مورد نظر می رویم. و اقدام به مشخص کردن روی زمین می کنیم. در آخر نیز بعد از مشخص کردن نقطه مورد نظر آن را میخ کوبی می کنیم .

میخ کوبی چهار گوشه زمین برای اخذ سند تک برگ

به جهت اخذ سند تک برگ برای ملک ابتدا لازم است. چهار گوشه ملک بر روی زمین با مختصات یو تی ام تثبیت شود. و به عبارتی میخ کوبی زمین انجام شود. چهار میخ زمین یعنی تثبیت کنج های عرصه ملک انجام. میخ کوبی کنج ها و شکستگی های ملک انجام می شود. تا حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم گردد. برای انجام میخ کوبی ملک به صورت اصولی لازم است. به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند چهار میخ زمین را به صورت اصولی انجام دهد. به طوری که در آینده مشکل حقوقی برای مالکین املاک به وجود نیاید.

انجام میخ کوبی ملک با معلوم بودن مختصات یو تی ام ممکن است. و در صورتی که مالک مختصات یو تی ام کنج ها را در اختیار داشته باشد. در کمترین زمان میخ کوبی زمین انجام می شود. اما در صورت نا معلوم بودن این مختصات ها لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. در نتیجه ابتدا لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام این عملیات اسناد و مدارک قدیمی گرد آوری می شود. و سپس نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج و بر روی زمین جانمایی می شود. و حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. و مختصات یو تی ام کنج های ملک معلوم می شود. و بر روی زمین چهار میخ می گردد.

پیاده سازی ملک و انجام جانمایی پلاک ثبتی

در این مرحله،نقشه بردار با توجه به متراژهای موجود در نقشه پلاک ثبتی و با توجه به عوارض طبیعی و مصنوعی. موجود در محدوده پلاک مورد نظر با استفاده از دوربین نقشه برداری و سایر وسایل. و تجهیزات نقشه برداری، حدود پلاک مورد نظر را بر روی زمین جانمایی و پیاده می نماید. پس از مشخص شدن دقیق محدوده ملک یا زمین،نقشه بردار اقدام به نقشه برداری ملکی که پیاده شده است. به اضافه عوارض دور و بر آن جهت تهیه نقشه در سیستم مختصات  یو تی ام و ممهور کردن. آن به عنوان نقشه بردار رسمی امور ثبتی برای تحویل به اداره ثبت مربوطه می نماید.

به این ترتیب نقشه دفترچه ای قدیمی ملک بر اساس پلاک ثبتی. تبدیل به نقشه دقیق در سیستم مختصات یو تی ام می گردد. که در آن مکان دقیق ملک بر روی زمین با حد و مرز دقیق و مساحت دقیق توسط کارشناس رسمی امور ثبتی تایید گردیده است.و همچنین مالک موقعیت ملک خود را بر روی زمین جهت بازدید کارشناس اداره ثبت پی کنی یا دیوار کشی می کند.

نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی حکم سند جدید برای ملک یا زمین را دارد. که جهت هرگونه معامله و یا فعالیت عمرانی اعم از ساخت و ساز. تغییر کاربری و…به عنوان مبنا قابل استناد و استفاده می باشد.سند دفترچه ای بدون نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی،ارزش فنی ندارد. اما سند دفترچه ای به انضمام نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی یک پکیج کامل هم از نظر حقوقی و هم از نظر فنی مهندسی است.به همین جهت است که اخیرا در تمام ارگان های مرتبط به امور ملک و اراضی, مانند ادارات ثبت و شهرداری ها و سازمان زمین شهری.و جهاد کشاورزی و غیره, ارائه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ملک جهت تشکیل پرونده الزامی است.

تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ

در پروسه تبدیل سند منگوله دار دفترچه ای به سند تک برگی برای زمین هایی. که در مناطق ساخته نشده واقع شده اند. الزامی می باشد که مالک چهارگوشه قطعه تفکیکی خود را بر روی زمین پیاده کرده کند و محدوده ملک پی کنی شود.برای پیاده کردن قطعه تفکیکی روی زمین نیاز به مختصات دقیق چهارگوشه  ملک است. و همچنین نقشه تفکیکی قطعه مادر است.گاهی بدون داشتن این اطلاعات٬ در صورتی که ملک های مجاور دیوارکشی شده اند. به کمک موقعیت تثبیت شده  ملک های مجاور می توان چهارگوشه  قطعه مورد نظر را پیاده کرد.

اما در صورتی که منطقه زمین بایر است. و هنوز هیچ ساخت و سازی در آن صورت نگرفته است.داشتن اطلاعات دقیق چهارگوشه ملک الزامی است.ولی از آنجایی که بسیاری از مالکین به این اطلاعات فنی دسترسی ندارند. و ارگان مربوطه که قطعه ها را تفکیک و فروخته است. نیز همکاری لازم را جهت در اختیار گذاشتن این اطلاعات نمی کند. تنها راه ممکن جانمایی پلاک ثبتی بر اساس شماره قطعه تفکیکی ملک توسط کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی است. به شرطی که کارشناس مربوطه این اطلاعات را در بانک اطلاعات ثبتی خود داشته باشد.برخی از مالکین نقشه ثبتی منطقه ملک خود را در بین اسناد و مدارک قدیمی مرتبط با ملک دارند. که باید این نقشه را به اضافه اصل سند دفترچه ای به نقشه بردار کارشناس رسمی امور ثبتی تحویل دهند. تا نقشه بردار اقدام به پیاده کردن ملک بر روی زمین نماید.

تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ

تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما