کارشناس جانمایی پلاک ثبتی

کارشناس جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است که با این هدف انجام می شود. تا در نتیجه بتوان آدرس وحدود ثبتی ملک را معلوم نمود . در واقع یکی از زمان هایی که این عملیات انجام می شود زمانی است که ملکی گمشده باشد. و آدرس آن مشخص نباشد در این صورت برای اینکه بتوان آدرس ملک را معلوم ساخت لازم است از پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک استفاده شود. و موقعیت پلاک ثبتی ملک معلوم گردد. انجام این عملیات را می توان به کارشناس جانمایی پلاک ثبتی یعنی کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی ملک به جهت مشخص نمودن موقعیت یک نقشه بر روی زمین انجام می شود. و جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام می شود تا موقعیت دقیق پلاک ثبتی با دقت بالا بر روی زمین معلوم گردد. در واقع با انجام جانمایی پلاک ثبتی می توان موقعیت زمین و ملک را بر اساس اسناد و مدارک موجود همچون بنچاق، قولنامه ، سند دفترچه ای، سند ملک مادر و همچنین نقشه ثبتی ملک انجام می شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک استفاده می شود. و به جهت انجام این عملیات تخصصی مراجعه به فرد دارای صلاحیت لازم است صورت بگیرد. کارشناس رسمی دادگستری با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی منطقه می تواند این عملیات را انجام دهد.

چه زمانی لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود؟

در واقع یکی از مواقعی که در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. زمانی است که آدرس ملک بر روی زمین نا معلوم شود.

در واقع ممکن است فردی سند قدیمی از ملک خود در اختیار داشته باشد. اما از آدرس ملک خود بی اطلاع باشد. در واقع به این املاک گمشده می گویند و معمولا زمانی ملک گمشده می شود که فرد ملک خود را رها کرده باشد. و بعد از سال ها قصد استفاده از آن را داشته باشد.

از آنجایی که سند ملک قدیمی می باشد در نتیجه امکان یافتن آدرس ملک به کمک سند قدیمی وجود ندارد. امروزه اسناد تک برگ جایگزین سند قدیمی شده است و در نتیجه امکان نامعلوم شدن آدرس املاک با سند تک برگ وجود ندارد.

تنها راه برای یافتن آدرس ملک گمشده انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک می باشد. و به جهت انجام این عملیات تخصصی مراجعه به کارشناس جانمایی پلاک ثبتی ضروری است.

همچنین برخی از املاک بزرگی که حدود اربعه نا معلومی دارند. و مالک اراضی قصد اخذ سند تک برگ را برای اراضی خود دارند در نتیجه لازم است ابتدا اقداماتی برای معلوم نمودن موقعیت ثبتی اراضی انجام شود. در واقع اراضی بزرگ معمولا حدود اربعه و دیوار کشی مطمئنی ندارند. و در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود تا حدود پلاک ثبتی ملک با دقت بالا معلوم شود. و در ادامه امکان تهیه نقشه یو تی ام و اخذ سند تک برگ وجود داشته باشد.

چه مدارکی برای انجام جانمایی پلاک ثبتی لازم است؟

در صورتی که مالک مکان دقیق ملک خود را بداند اما به مدارک آن دسترسی نداشته باشد. ابتدا لازم است اثبات مالکیت ملک انجام شود و مکان دقیق ملک با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک معلوم گردد.

در صورتی که مدارک ملک موجود باشد لازم است تمامی این مدارک به کارشناس ارائه شود. از جمله این مدارک سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه و سند مادر می باشد. هر چه این مدارک کامل تر باشد انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی سریع تر پیش خواهد رفت.

کاربرد جانمایی پلاک ثبتی

  • سند ملک موجود است اما مکان دقیق ملک معلوم نیست.
  • سند ملک موجود است و حدودا مکان ملک معلوم است.
  • مکان حدودی ملک معلوم است اما ملک فاقد سند است.
  • سند ملک موجود نیست اما مکان حدودی ملک معلوم است.
  • ملک دارای اسناد قدیمی است اما مکان حدودی ملک معلوم نیست.
  • ملک دارای اسناد قدیمی است و مکان حدودی ملک معلوم است.

کارشناس جانمایی پلاک ثبتی

تفاوت جانمایی پلاک ثبتی و عملیات معکوس جانمایی پلاک ثتبی

به طور کلی در صورتی که حدود اربعه و یا آدرس ملک معلوم نباشد. جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود و به کمک پلاک ثبتی ملک در نتیجه نقشه ثبتی ملک استخراج و با جانمایی آن بر روی زمین حدود ثبتی و آدرس ملک معلوم می شود. اما در صورتی که سند ملک ناموجود باشد به جهت اخذ سند المثنی لازم است. پلاک ثبتی ملک با انجام عملیات معکوس جانمایی پلاک ثتبی معلوم گردد تا اخذ سند المثنی ممکن باشد.

عملیات معکوس جانمایی پلاک ثبتی

در صورتی که سند ملک مفقود گردد و یا به دلایلی از بین رفته باشد. لازم است اقداماتی به جهت اخذ سند المثنی ملک انجام شود. برای اخذ سند المثنی لازم است عملیات معکوس جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

برای انجام عملیات معکوس جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای انجام این عملیات ابتدا نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد تا حدود اربعه و موقعیت ملک معلوم شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و مختصات یو تی ام کنج های ملک برداشت می شود در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می گیرد. و اطلاعات فنی ملک حاصل می شود. سپس کارشناس با توجه به ابعاد و موقعیت وضع موجود ملک نقشه ثبتی ملک را از بانک اطلاعات ثبتی استخراج خواهد کرد در نتیجه پلاک ثتبی ملک معلوم می شود.

در ادامه با ارائه مدارک و اسناد در خواستی اداره ثبت اسناد سند المثنی برای ملک صادر می شود.

نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک را چگونه تهیه کنیم؟

اگر قصد دارید جانمایی پلاک ثبتی را برای ملک خود انجام دهید. در نتیجه لازم است به متخصصان با تجربه ای مراجعه نمود که به کامل ترین بانک اطلاعات ثبتی دسترسی داشته باشند.

گروه کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی با دسترسی به جامع ترین اطلاعات نقشه های ثبتی و تفکیکی می توانند با بالاترین دقت جانمایی پلاک ثبتی ملک را انجام دهند و در نتیجه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثتبی را تهیه و با مهر و امضای خود به آن اعتبار دهند.

نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک را چگونه تهیه کنیم؟

نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک را چگونه تهیه کنیم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما