استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران

استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران

در انجام معاملات ملکی ممکن است ملک مشکلاتی داشته باشد. که حتی مالک از آن بی خبر باشد مثلا ملک از آن دولت باشد. همچنین ممکن است ملک در رهن بانک باشد و توقیف شده باشد. در این صورت اگر معامله ای هم انجام شود ضرر مستقیم آن به خریدار می رسد. و خریدار بعد از انجام معامله دچار مشکلات حقوقی خواهد شد.

بنابراین در صورتی که قصد انجام معامله مطمئن و بدون ضرر و زیان را دارید. قبل از انجام معامله انجام استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران را انجام دهید. همچنین انجام این معامله را حتما با سند تک برگ انجام دهید. زیرا اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد. اما اسناد تک برگ شامل اطلاعات دقیق مکانی همانند مساحت و ابعاد ملک می باشد.

همچنین قبل از انجام معامله فروشنده را راضی کنید با مراجعه به یک متخصص استعلام وضعیت ثبتی ملک را انجام شود. برای انجام این استعلام جهت بالا بردن اطمینان و اعتبار معامله بهتر است. به یک متخصص مراجعه شود تا کاملا بی طرف و کارشناسانه این استعلام گرفته شود. کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و امور ثبتی تخصص انجام این کار را دارد.

استعلام سند ملک با پلاک ثبتی ملک

برای اینکه خرید زمین و ملک با اطمینان بالا انجام شود. پیش از انجام معامله به جهت استعلام سند ملک می توان مشخصات ملک را با پلاک ثبتی ملک بررسی نمود.

برای انجام استعلام ملک با پلاک ثبتی ملک می توان از طریق شهرداری اقدام نمود. و با توجه به همکاری شهرداری و اداره ثبت اسناد در نتیجه می توان اطلاعات جامعی از ملک دریافت کرد.

استعلام ملک از شهرداری

خرید و فروش ملک با توجه به اینکه امروزه سرمایه زیادی می طلبد در نتیجه حساسیت های زیادی دارد. لازم است برای انجام معامله فرد معامله کننده  از وضعیت حقوقی ملک خود اطمینان حاصل کنند. در واقع با انجام این استعلام اعتبار قانونی بودن سند معلوم می شود.

استعلام پلاک ثبتی از شهرداری تهران را می توان با مراجعه به شهرداری انجام داد. در این زمان بدهی شهرداری نیز پرداخت می شود.

برای انجام این استعلام مراحلی طی می شود که شامل:

  • مرحله اول: در این مرحله برگه ای را که دفتر اسناد رسمی به مالک ارائه داده است. به شهرداری ارائه می شود. در نتیجه مالک در خواست استعلام ملک راخواهد داد.
  • مرحله دوم: در این مرحله پروانه ساخت ملک بررسی می شود و در صورتی که تخلفی در ملک صورت گرفته باشد به مالک گفته می شود.
  • مرحله سوم: در این مرحله عوارض نوسازی پرداخت می شود.
  • مرحله چهارم:در این مرحله با انجام این استعلام اطلاعات ملک معلوم می شود.

مزایای استعلام وضعیت ثبتی ملک

استعلام سند ملک دارای مزایای بسیاری می باشد که برای انجام معامله نیز ضروری می باشد. از جمله این مزایا شامل:

  • ایجاد امنیت در انجام معامله ملک
  • حصول اطمینان از مالک حقیقی ملک
  • اطمینان از این که مالک ملک مشاعی یک مالک دارد
  • در صورتی که ملک رهن بانک باشد در نتیجه با انجام این استعلام معلوم می گردد.
  • اگر ملک موقوفه باشد و به هر دلیلی نقل و انتقال آن غیر قانونی باشد در نتیجه با انجام این استعلام معلوم می شود.

وضعیت ثبتی ملک

بعد از صدور سند مالکیت ملک ممکن است نقل و انتقالاتی انجام شود و ملک معامله شود. در واقع انجام معاملات ملک در دفتر اسناد رسمی انجام می شود. لازم به ذکر است که انجام معامله با انجام استعلام پلاک ثبتی ملک قبل از معامله در نتیجه باعث می شود. انجام معامله با اطمینان بالا انجام شود. با انجام این استعلام هر انتقال رسمی ملک معلوم می شود. در صورتی که مراجع قضایی یا مالیاتی و یا ثبتی ملک را توقیق کرده باشند. در نتیجه ملک ممنوع المعامله باشد. با انجام این استعلام معلوم می شود. در واقع با انجام این استعلام همه اتفاقات و رویداد های ثبتی ملک، صدور سند و نقل و انتقالات آن و همچنین مشکلات احتمالی ملک مشخص می شود.

چگونه سند ملک را از طریق شماره ملی استعلام می گیرند؟

اگر که افراد بخواهند از وضعیت اسناد ثبت شده به نام خود مطلع شوند در این حالت مراجعه به اداره ثبت اسناد ضروری می باشد. فردی که انجام این استعلام را تقاضا می کند می بایست مالک ملک باشد. و هیچ شخصی نمی تواند استعلام اسناد ثبت شده به نام شخص دیگر را اخذ نماید مگر اینکه اجازه نامه رسمی داشته باشد. در واقع وکیل مالک می تواند انجام این استعلام را انجام دهد.

انجام استعلام وضعیت ثبتی کارشناس رسمی

در صورتی که قصد خرید اراضی و یا املاکی را دارید حتما برای اینکه این معامله به خوبی اتمام بیابد. و مشکلی در آینده برایتان پیش نیاید به یک متخصص مراجعه نمایید. تا وی استعلام وضعیت ثبتی ملک مورد معامله را انجام دهد. قبل از انجام معاملات ملکی بهتر است این استعلام توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی گرفته شود.

در واقع ممکن است ملک مورد معامله مشکلاتی داشته باشد. با انجام این استعلام مشکلات احتمالی ملک معلوم می شود. در واقع برخی از اراضی ملی هستند و در صورتی که فروشنده آن را به فرد بفروشد خریدار ضرر خواهد کرد. همچنین ممکن است سند ملک رهن بانک باشد. همه این شواهد ثابت می کنند که بهتر است این استعلام انجام شود. همچنین ممکن است ملک در جای دقیق خود قرار نگرفته باشد.

کارشناس رسمی با توجه به پلاک ثبتی ملک این استعلام را انجام خواهد داد. در واقع با توجه به این شماره با دسترسی به مدارک و اطلاعات ثبتی املاک بررسی های لازم را انجام می دهد. و  در آخر یک گزارشی از نتیجه استعلام تهیه می گردد تا با استفاده از آن معامله انجام شود. زیرا در آن صورت همه اطلاعات مربوط به ملک آشکار است. لازم به ذکر است که با معلوم بودن مساحت دقیق ملک می توان معامله ملک را با اطمینان انجام داد. یعنی حتما باید ملک دارای سند تک برگ باشد. در صورتی که سند ملک تک برگ نباشد حتما از کارشناس تهیه نقشه یو تی ام را در خواست کنید. تا حدود و مساحت دقیق ملک معلوم شود.

انجام استعلام وضعیت ثبتی کارشناس رسمی

انجام استعلام وضعیت ثبتی کارشناس رسمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما