استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران

هنر است قبل از انجام معامله ملک تمام اطلاعات و مشکلات احتمالی مربوط به ملک معلوم گردد. در صورتی که این اطلاعات مربوط به ملک معلوم نباشد. در این صورت ممکن است ضرر و زیان متوجه خریدار شود. در واقع ممکن است ملک مسائل و مشکلاتی داشته باشد و در نتیجه با انجام استعلام این امر مشخص می شود.

در حقیقت ممکن است اخیرا ملک از جانب دولت ملی محسوب شده باشد. و در صورت خرید این ملک مالک دچار مشکلات حقوقی خواهد شد. همچنین ممکن است سند ملک در گرو بانک باشد و ملک ممنوع معامله باشد.  بسیاری از معاملات ملکی از آنجایی که این استعلام اجباری نیست، قبل از معامله این استعلام انجام نمی شود. و در نتیجه ضرر و زیان تنها به خریدار می رسد.

پس قبل از انجام معامله برای داشتن معامله با اطمینان بالا لازم است استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک انجام شود.

استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران زمانی ممکن است که به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این استعلام را انجام دهد. برای انجام این استعلام با توجه به پلاک ثبتی اصلی و پلاک ثبتی فرعی ملک عمل می شود. در نتیجه با انجام این استعلام اطلاعات ثبتی ملک معلوم می شود. در صورتی که ملک مشکلی داشته باشد این امر معلوم می گردد. کارشناس تمامی اطلاعات لازم را از ملک بررسی خواهد کرد. در نتیجه به صورت یک گزارش اطلاعاتی که از ملک یافته است و به طرفین معامله ارائه خواهد داد.

تعریف پلاک ثبتی ملک

پلاک ثبتی به جهت شناسایی ملک طراحی شده است. سازمان اسناد و املاک کشور اراضی را به صورت قطعات مادر تقسیم نموده است. در نتیجه قطعات مادر به قطعات کوچک تری تقسیم می شود. برای تشخیص این قطعات قطعه مادر شماره پلاک اصلی و قطعه فرعی شماره پلاک فرعی خواهد داشت.

شماره پلاک فرعی و اصلی ملک در سند ملک درج شده است. این شماره ها با یک ممیز در سند ملک درج می شود. سمت چپ ممیز شماره اصلی و سمت راست آن شماره پلاک فرعی خواهد داشت. به عنوان مثال 97/9878 در این شماره 9878 شماره پلاک اصلی و 97 شماره پلاک فرعی می باشد.

در برخی از استان ها امکان دارد که سازمان اسناد و املاک کشور پلاک ثبتی فرعی را به بخش های کوچک تری تقسیم نمایند. در نتیجه لغاتی مثل مفروز و مجزی شده معنی می گیرد. مفروز به معنی جداشده از چیزی می باشد. و مجزی شده نیز به معنی جز به جز و قطعه بندی شده است. وقتی که در سند ملکی با این لغات برخورد کردید این به این معنی است که قطعات از قطعه فردی جدا شده است.

پیگیری وضعیت ثبتی ملک با استفاده از کد ملی

پیگیری وضعیت ثبتی ملک این است که افراد مطلع شوند که آیا در حال حاضر ملکی به نام آنان ثبت شده است و یا خیر.

افراد برای اینکه مطمئن شوند ملک به نامشان ثبت شده است می توانند به سامانه اینترنتی سازمان ثبت اسناد مراجعه نمایند. در ادامه انجام استعلام وضعیت ثبتی قابل انجام است. هیچ کس حق ندارد در مورد دارایی های فرد دیگر از سامانه ثبت اسناد استعلام دریافت کند. این امر تنها با استفاده از کد ملی ممکن می باشد.

از نظر اداری به جهت انجام اقداماتی در رابطه با ملک همچون نقل و انتقال ملک در نتیجه دسترسی داشتن و استعلام سند مالکیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

سازمان ثبت اسناد و املاک این امکان را فراهم نموده است. در نتیجه به صورت اینترنتی و غیر حضوری با مراجعه به درگاه اینترنتی می توان استعلام را دریافت نمود.

تفاوت استعلام پلاک ثبتی ملک با استعلامات دیگر

استعلام وضعیت ثبتی ملک در سامانه ثبت اسناد و املاک این امکان وجود دارد. که استعلامات دیگری از جمله استعلام کد رهگیری مبایعه نامه انجام شود. باید توجه کرد که استعلام وضعیت ثبتی ملک با استعلامات دیگری که به صورت غیر حضوری دریافت می شود تفاوت دارد.

استعلام وضعیت ثبتی ملک انجام می شود تا در نتیجه تمامی اطلاعات ملک معلوم شود. در واقع با انجام این استعلام مشکلات احتمالی ملک معلوم می شود. برای انجام این استعلام می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود. زیرا وی باه بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد.

استعلام وضعیت ثبتی پیش از انجام معامله

برای انجام معامله ملک لازم است احتیاط های لازم را انجام داد و معامله را با معلوم بودن اطلاعات دقیق ملک انجام داد. در واقع ممکن است که ملک مورد معامله مشکلی داشته باشد که خریدار را بعد از انجام معامله گرفتار کند. از جمله این مشکلاتی که ممکن است ملک داشته باشد شامل رهن بودن ملک در بانک و ادارات دولتی، جعلی بودن سند ملک، ملی بودن ملک و .. می باشد.

در صورتی که انجام معامله ملک را بدون توجه به مشکلات ملک انجام داد و بدون کسب اطلاعات از ملک معامله را انجام داد. در نتیجه ممکن است گرفتار مشکلات ملک شد. در نتیجه برای اینکه معامله را با اطمینان بالا لازم است اطلاعاتی از ملک انجام شود. در واقع لازم است استعلام پلاک ثبتی ملک انجام شود. با انجام این استعلام اطلاعاتی از ملک به دست می آید.

برای اینکه استعلام پلاک ثبتی اصلی و فرعی تهران انجام شود. باید حتما به فرد متخصص و مجربی همانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. برخی افراد انجام این استعلام را به افراد غیرمتخصص مثل مشاوران دفاتر معاملات ملکی می سپارند. و این افراد از آنجایی که با انجام این معامله سود می برند بنابراین در صورتی که ملک مشکلی داشته باشد. آن را آشکار نمی کنند. اما کارشناسان رسمی دادگستری با دسترسی به اطلاعات وسیع ثبتی منطقه می توانند. با توجه به شماره پلاک ثبتی قطعه اطلاعات مربوط به ملک را استخراج کنند. بعد از انجام این استعلام در نتیجه گزارشی تهیه می شود. با تهیه این گزارش در نتیجه اطلاعاتی از ملک آشکار می شود و معایب و مشکلات ملک آشکار می شود. در صورتی که ملک مشکل خاصی نداشته باشد سپس خریدار می تواند با خیال راحت ملک را خریداری کند و هیچ ضرری از جانب معامله نخواهد دید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما