نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری

نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی و .. می باشد.

در واقع اگر که بخواهید در ملک خود ساخت و ساز انجام دهید. نیاز به جواز ساخت دارید و این جواز به منظور قانونی شدن ساخت و ساز باید اخذ گردد. که این جواز از طرف شهرداری صادر می گردد و یکی از مدارک مورد نیاز برای صدور آن نقشه یو تی ام از عرصه ملک می باشد. علاوه بر این مورد در صورتی که بخواهید از اداره ثبت اسناد سند تک برگ اخذ کنید نیز این نقشه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین اگر صاحب اراضی باشید که دولت آن را ملی محسوب کرده است. در این صورت نیز برای اینکه بتوانید اراضی خود را حفظ نمایید. لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود.

برای تهیه این نقشه حتما به فردی متخصص مراجعه نمایید. یکی از این متخصصین کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد. نقشه utmکارشناس رسمی دادگستری با استفاده از تجهیزات دقیقی تهیه خواهد کرد. کارشناس برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو فرکانسه که دقت بالایی دارد استفاده می کند. و پس از برداشت مختصات یو تی ام ملک سپس نقشه یو تی ام ملک را ترسیم و سپس چاپ و مهر و امضا خواهد کرد. و این نقشه آماده ارائه به هر سامانی خواهد بود.

نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام بر اساس سیستم مختصات جهانی می باشد. با تهیه این نقشه هر نقطه دارای موقعیت منحصر به فرد می شود. در واقع با تهیه این نقشه برای ملک نمی توان ملکی مشابه مختصات ملک بر روی زمین پیدا کرد. با تهیه این نقشه همچنین ابعاد و مساحت دقیق ملک نیز با دقت سانتی متری حاصل می شود.

مزایای تهیه نقشه یو تی ام

  • تعیین حدود اربعه ملک
  • تعیین مساحت دقیق ملک
  • جلوگیری از تعارض و جابه جایی مرز های ملک
  • آسان تر شدن بررسی وضعیت دقیق ملک
  • جانمایی ملک
  • ثبت اطلاعات مکل در سیستم کاداستر
  • قرار گرفتن پلاک در محل خود
  • کاهش دعاوی ملکی

کدام متخصصین صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را دارند؟

نقشه یو تی ام با دقت و کیفیت بالا مدنظر ادارات و سازمان ها می باشد. در نتیجه برای تهیه این نقشه لازم است به افراد متخصص مراجعه نمود تا در نتیجه این نقشه با کیفیت بالایی حاصل شود. از جمله کارشناسانی که می توانند این نقشه را تهیه نمایند و با مهر و امضای خود به آن اعتبار دهند شامل:

  • کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری
  • کارشناس رسمی دادگستری رشته امور ثبتی
  • کارشناس رسمی نقشه برداری نظام مهندسی
  • مهندس نقشه بردار دارای مجوز نظام کاردانی

زمان و تهیه نقشه یو تی ام utm

به طور کلی یک زمان معلومی را نمی توان برای تهیه نقشه یو تی ام معلوم نمود. در واقع تهیه نقشه یو تی ام به عواملی بستگی دارد. از جمله این عوامل شامل مساحتف مرز های نامنظم و .. می باشد. هر چه ملک وسعت بیشتری داشته باشد در نتیجه زمان تهیه نقشه یو تی ام نیز افرایش می یابد. همچنین تجربه مهندس نقشه بردار و تجهیزاتی که از آن استفاده می کند نیز بر تعیین زمان نقشه یو تی ام موثر می باشد. تعرفه تهیه نقشه یو تی ام هر ساله توسط سازمان نقشه برداری اعلام می شود. در نتیجه کارشناس با توجه به آن و عوامل موثر بر آن تعیین قیمت نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد.

نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام کارشناس رسمی

نقشه یو تی ام امروزه کاربرد زیادی دارد در واقع بسیاری از سازمان ها این نقشه را از افراد به عنوان مدرکی در خواست می کنند. این نقشه در بسیاری از سازمان ها مانند شهرداری، اداره ثبت، اداره منابع طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که مالکین به اختلافاتی بر بخورند از این نقشه به عنوان مدرکی استفاده می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام حتما باید به متخصصینی مانند مهندسان نقشه بردار و کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمایید. نقشه utmکارشناس رسمی دادگستری در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین دقت و با مناسب ترین قیمت و طبق تعرفه قابل تهیه می باشد. این کارشناس از تجهیزات دقیق همانند جی پی اس دو فرکانسه و دوربین های نقشه برداری می تواند استفاده کند. تا داده ها با دقت بالایی برداشت شود و سپس نقشه یو تی ام با دقت و کیفیت بالا تهیه میگ ردد. این نقشه با مهر و امضای کارشناس اعتبار لازم را پیدا می کند. و قابل ارائه به اداره ثبت و مراجع قضایی نیز می باشد. زیرا اداره ثبت و دادگاه ها این نقشه را با امضای هر شخصی قبول نخواهند کرد.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

امروزه هنوز افراد زیادی وجود دارند که اسناد ملکشان قدیمی و دفترچه ای است. این اسناد رسمی و قابل اعتماد هستند  اما اسناد قدیمی معایبی دارند. این اسناد اطلاعات کاملی ندارند و بسیار قدیمی هستند که امکان جعل آن نیز وجود دارد. همچنین تعداد صفحات و ناخوانا بودن از ویژگی های دیگر این اسناد قدیمی است.

اسناد جدید حاوی اطلاعات مکانی می باشند و با اخذ اسند تک برگ اطلاعات فنی ملک حاصل می شود. و همچنین با اخذ این سند مشکلات ملکی که به دلیل وجود سند قدیمی به وجود می آمد. پیش نمی آید.

به جهت اخذ سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه نمود و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. برای تهیه این نقشه لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید. تهیه این نقشه ابتدا با برداشت زمینی آغاز می شود. برای برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از اتمام برداشت زمنیی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. در نتیجه نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. تا اخذ سند تک برگ ممکن باشد.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما