سند خوانی برای سندهای قدیمی و جانمایی پلاک ثبتی مربوطه

سند خوانی برای سندهای قدیمی و جانمایی پلاک ثبتی مربوطه با استفاده از اسناد قدیمی موجود و ثبتی ملک انجام میشود. در صورتی که آدرس ملک و یا حدود اربعه ملک نا معلوم باشد در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی توسط یک متخصص انجام شود.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

سند خوانی برای سندهای قدیمی و جانمایی پلاک ثبتی مربوطه

در صورتی که ملکی گمشده باشد برای یافتن آدرس ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود و برای انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی از اسناد قدیمی و ثبتی استفاده میشود در واقع برای اینکه بتوان این عملیات را به خوبی انجام داد لازم است به یک فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود. این متخصص برای انجام این عملیات تخصصی از اسناد و مدارک قدیمی ملک و همچنین اسناد ثبتی بهره خواهد برد و در نتیجه آدرس و حدود ثبتی ملک را معلوم خواهد کرد

در واقع این متخصص اسنادی همچون سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه را جمع آوری خواهد کرد و مورد بررسی قرار خواهد داد. در ادامه با توجه به این اسناد و با دسترسی به بانک اطلاعات ثبتی استعلام گرفته میشود و نقشه ثبتی ملک استخراج میشود. با به دست آمدن نقشه ثبتی ملک آدرس ملک معلوم میشود در ادامه جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین انجام میشود و در نتیجه حدود اربعه ملک نیز مشخص میشود.

با معلوم شدن چهارگوشه ملک برداشت زمینی از ملک ممکن خواهد بود. برای برداشت زمینی از جی پی اس و یا دوربین توتال استیشن استفاده میشود و با دقت بالا برداشت زمینی انجام میشود بعد از انجام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی انجام میشود این نقشه نشان دهنده موقعیت منحصر به فرد پلاک ثبتی ملک است. در نتیجه با ارائه نقشه یو تی ام و مدارک دیگر میتوان از اداره ثبت اسناد سند تک برگ اخذ نمود.

مطالب مرتبط

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما