جانمایی برای پلاک ثبتی های اسناد قدیمی

جانمایی برای پلاک ثبتی های اسناد قدیمی با استفاده از اسناد ثبتی ملک انجام می شود و در صورت نا معلوم شدن حدود اربعه و آدرس ملک لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود تا جانمایی پلاک ثبتی را انجام دهد.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

جانمایی برای پلاک ثبتی های اسناد قدیمی

در صورت از بین رفتن حدود اربعه ملک برای اینکه بتوان حدود و مرز دقیق ملک را معلوم نمود لازم است اسناد ثبتی ملک مورد بررسی قرار بگیرد و به عبارتی جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. همچنین برخی از املاک ممکن است با رها شدن آدرسش نا معلوم گردد برای معلوم نمودن آدرس ملک گمشده لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود تا وی عملیات جانمایی پلاک ثبتی را انجام شود.

این عملیات تخصصی با استفاده از اسناد قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود تا در نتیجه آدزس و حدود دقیق ملک معبوم شود. انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی را حتما باید به یک فرد متخصص سپرد. کارشناس رسمی دادگستری به عنوان یک متخصص ابتدا اسناد قدیمی را جمع آوری خواهد کرد و مورد بررسی قرار خواهد داد در واقع اسنادی همچون بنچاق، قولنامه، سند دفترچه ای جمع آوری و بررسی میشود و در ادامه اسناد ثبتی از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود.

در ادامه با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم میشود. پس از مشخص شدن حد و مرز ملک سپس کارشناس نقشه یو تی ام را نیز تهیه خواهد کرد. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و بعد از انجام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام میشود. در نتیجه حدود ملک مشخص می شود و موقعیت منحصر به فرد ملک نیز حاصل می شود و با این مدارک می توان سند تک برگ نیز از اداره ثبت اخذ کرد.

مطالب مرتبط

جانمایی پلاک ثبتی اسناد قدیمی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

تاکنون امتیازی ثبت نشده. اولین نفر باشید 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما