درخواست صدور سند تک برگ برای زمین

درخواست صدور سند تک برگ برای زمین به منظور اخذ سندتک برگ انجام می شود

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در صورتی که مالک بخواهد سند تک برگ برای ملک اخذ کند باید درخواستی به اداره

ثبت بدهد و اداره ثبت برای صدور سند تک برگ مدارکی را از مالک درخواست میکند

که مالک موظف است این مدارک را تهیه کند و به اداره ثبت ارائه دهد

درخواست صدور سند تک برگ برای زمین

از جمله مدارکی که مالک برای اخذ سندتک برگ باید به اداره ثبت ارائه دهد نقشه

یو تی ام ملک می باشد در واقع نقشه یو تی ام به این منظور تهیه می شود که

مساحت و موقعیت دقیق ملک مشخص شود.

اگر مالک بخواهد برای ملک نقشه یو تی ام تهیه کند،میتواند به کارشناس رسمی

دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه کند و برای تهیه نقشه یو تی ام کار

شناس با استفاده از تجهیزات نقشه برداری،مختصات گوشه های ملک را برداشت

می کند و سپس نقشه یو تی ام ملک را تهیه و ترسیم می کند و سپس نقشه را

چاپ کرده و آن را مهر و امضا می کند،این نقشه با مهر و امضا کارشناس رسمی

دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی اعتبار می یابد و مالک با استفاده از نقشه

یو تی ام تهیه شده از ملک خود می تواند به اداره ثبت مراجعه کرده و برای ملک

سند تک برگ دریافت کند.

سند های تک برگی مزیت های بسیاری دارند به طور مثال در اسناد تک برگ

اطلاعات حقوقی و اطلاعات فنی وجود دارد و این سند با مساحت و موقعیت دقیق

که درسیستم مختصات یو تی ام بدست آمده است تهیه می شود و درصورت اخذ

سند تک برگ مرزهای ملک مشخص می باشد و در این صورت املاک مجاور نمی

توانند به حدود ملک تجاوز کنند.

اسناد تک برگی به طور سیستمی و خوانا می باشد اما اسناد قدیمی چون به

صورت دستی می باشد ممکن است به مرور زمان ازبین رفته و ناخوانا شود.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

سند تک برگ

درخواست صدور سند تک برگ برای زمین

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما